13.01.2008

HUGE L:N 20. ALBUMI "TOUCHÉ" MONSPILTA 9. HUHTIKUUTA

Jos Pyhimys oli vielä ennen vuonna 2006 hyvän vastaanoton saanutta Salainen maailma -debyyttiään yksi tarkimmin varjelluista salaisuuksista suomiräpissä on 26-vuotias itä-vantaalainen Huge L se tarkimmin varjelluin - suomiräpin todellinen kruununjalokivi. Kukaan ei tiedä Hugesta mitään.

Pelkästään vuonna 2007 Hugelta ilmestyi 5 julkaisua ja kokonaisuudessaan Hugen omakustanne-katalooki on kasvanut vuodesta 2002 lähtien 19 levyn pituuteen. Monellakin tapaa, hyvällä syyllä, puhtain omatunnoin ja yhtään liioittelematta voidaan puhua Suomen tuotteliaimmasta tuottajasta ja MC:stä. Hugen omakustanteet ovat olleet helsinkiläisen hiphop -levykaupan Funkiestin ylivoimaisesti myydyimpiä levyjä kuukaudesta toiseen epäsäännöllisen säännöllisesti vuosien ajan ja usein Funkiestin Kuukauden top-levyistä kolmasosa on ollut ILS-tuotantoa. Ja kukaan ei vieläkään tiedä Hugesta eikä ILS:stä yhtään mitään.

Omien soolokiekkojen sekä ILS:n eli Hugen, Syyllisen ja Moden muodostaman Infernaalinen Lyriikka Säätiö -yhtyeen lisäksi Huge on tuottanut mm. Kemmurun 2006 julkaistun Kehumatta paras -albumin kehutun Koputa puuta -raidan. Moni arvostaakin Hugen Suomen lahjakkaimpien rap-tuottajien joukkoon. Mikkipuolella Hugen soinnillinen flow ja yliväsynyt ääni yhdistettynä miehen näppäriin, oivaltaviin ja paikoin sanomallisiin teksteihin tuovat kotimaiseen räppiin persoonallista tuoreutta.

Monsp julkaisee Hugen levy-yhtiö debyytin eli tässä tapauksessa artistin 20. albumin "Touché" 9. huhtikuuta. Uudella levyllä Huge jatkaa perusasioiden äärellä raakojen ja hiomattomien ysäribiittien tukemana. Keikoilla suomiräpin Leevi and the Leavingsia ei ole nähty eikä tulla näkemään Touché -levynkään yhteydessä.

Levyn julkaisija Monsp Records on suomen suurin rap-musiikkiin keskittynyt levy-yhtiö. Yhtiön artistirosteriin lukeutuvat mm. Kemmuru, Nopsajalka, Notkea Rotta, Pyhimys, Ruudolf ja toukokuussa albumin julkaiseva Edu Kehäkettunen sekä esikoisromaaniaan parhaillaan viimeistelevä Steen1. Monspin jakelun hoitaa Sony BMG.

KOTISIVUT

Myspace.com/ilstrumentals
Myspace.com/seministit

YOUTUBE-VIDEOITA