02.02.2015

LIKANEN ETELÄ SEKÄ JEIJJO & NUPI MONSPILLE

23. tammikuuta debyyttialbuminsa Kirkkonummi LP julkaissut Likanen Etelä sekä Espoon Olarista ponnistava rap-kaksikko Jeijjo ja Nupi siirtyvät Monsp Recordsin artistirosteriin. Ensimakua tulevista jutuista saadaan vielä näiden lumien aikaan kun Likanen Etelä vierailee tulevalla Jeijjon & Nupin sinkku-/videobiisillä.

Jeijjon ja Nupin debyytti Kootut selitykset julkaistiin 2012 ja kakkosalbumi NeO Olarista vuonna 2014. NeO Olarista nousi albumilistalle ja pysyi useita viikkoja Levykauppa Äx:n myydyimpänä rap-levynä. Bassoradiolla Pihatalkoot -kappale oli kesän 2014 soitetuin räp-kappale ja albumilta julkaistut videot keräsivät kymmeniä tuhansia katseluita Youtubessa. Musiikillisesti kaksikko edustaa perinteistä olarilaista tyylisuuntausta.

Likanen Etelä on puolestaan kirkkonummelainen suomiräp-yhtye jonka ydinkaksikon muodostavat ADOD ja MC Rambo. Lisäksi kuvioissa on mukana isompikin porukka rinnalla jotka vierailevat monissa yhtyeen kappaleissa. Tuore Kirkkonummi LP nousi julkaisuviikollan Rumban albumilistalla ykköseksi ja Virallisella albumilistalla kolmoseksi. Yhtyeen musiikkivideot ovat keränneet Youtubessa kovia lukuja eli esim. "Onko Kirkkonummi Hereillä pt.II" videolla on yli miljoona näyttöä.

Kirkkonummi LP:n julkaisi nouseviin artisteihin keskittyvä pienlevy-yhtiö Överdog. Katintavara.fi -levykaupan yhteydessä toimivan Överdogin toimintaa pyörittää tuotantopäällikkö Tuomas Rinne ja Monsp Records on yrityksessä taustalla osaomistajana. Överdogin perusajatuksena on tarjota artisteille julkaisukanava ja toimia mahdollisena ponnahduslautana pidemmällekin artistiuralle.

Jeijjo & Nupi FB & IG
Likanen Etelä FB & IG